وزیر نیرو و انرژی روسیه در جمع خبرنگاران: 

ایران و قزاقستان در زمینه صادرات گندم وارد مذاکره میشوند 

وزیر نیرو و انرژی روسیه گفت: ایران و قزاقستان در زمینه صادرات گندم وارد مذاکره میشوند.
کد خبر: ۷۵۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 18 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، الکساندر نواک در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: جمهوری ایران  و فدراسیون روسیه در تمامی موارد به توافق رسیدند و راهکارهای آینده را نیز مشخص کردیم.
وی با اشاره به اینکه میزان تبادلات بین دو کشور بیش از ۷ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: نسبت به سال گذشته میزان تبادلات کشاورزی یک ونیم برابر افزایش یافته است.
وزیر نیرو و انرژی روسیه با بیان اینکه روابط ایران و روسیه از قدیم الایام بر می گردد، گفت: این روابط در حوزه های مختلف تجارت، کشاورزی، خطوط راه اهن، ترانسفر دریایی و حمل و نقل، محصولات کشاو رزی و نفت و گاز است.
وی با اشاره به اینکه در عرصه کشاورزی تولید انواع روغن، غلات و جو است و در حوزهدصتدرات گندم ایران و قزاقستان وارد مذاکره میشوند، ادامه داد: طی توافقات اولیه ایران و قزاقستان حجم مبادلات گندم را به میزانی که ند نظر هست میرسانیم.

مسیر ترانزیت شمال _جنوب برای صادرات گندم استفاده میشود 
وزیر نیرو و انرژی ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مسیر ترانزیت شمال به جنوب به عنوان یک امتیاز برای صادرات گندم در اختیار قزاقستان و روسیه استفاده میشود، گفت: بخشی از این محصول برای تامین مایحتاج  کشورهای منطقه استفاده میشود و امیدواریم بتوانیم از راه تولید آرد و گندم مراودات بانکی بین ایران و روسیه برگزار شود.
رضا اردکانیان با اشاره به اینکه در حوزه نفت و گاز مبادلات خوبی با روسیه داریم که در حوزه برق هم مذاکراتی انجام گرفت، ادامه داد: مذاکرات فشرده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و گرجستان در حوزه برق صورت گرفت است.
وی بیان داشت: در حال حاضر  فرصت های خوبی برای تشکیل شرکت های مشترکی در حوزه نیروگاه های تجدید پذیر بین دو کشور فراهم شده است.
اردکانیان گفت: قرار است از امکاناتی که در کشور روسیه هست برای ساخت نیروگاه خورشیدی استفاده میشود.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار